.

.
........................Шановні друзі! Ми раді вітати Вас на нашому блозі!..............

Атестація педагогічних працівників

АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ 
2022 - 2023 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
тестація педагогічних працівників — це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою щодо працівників: визначають відповідність займаній посаді встановлюють рівень кваліфікації присвоюють кваліфікаційну категорію/педагогічне звання.Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1398-atestatsya-pedagogv-shcho-de-koli
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.
тестація педагогічних працівників — це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою щодо працівників: визначають відповідність займаній посаді встановлюють рівень кваліфікації присвоюють кваліфікаційну категорію/педагогічне звання.Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1398-atestatsya-pedagogv-shcho-de-koli
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

   Атестація педагогічних працівників – це визначення їхньої відповідності зайнятій посаді, рівню кваліфікації. Залежно від цього та стажу педагогічної роботи їм установлюється кваліфікаційна категорія, визначається тарифний розряд оплати праці, присвоюється педагогічне звання. Атестація педагогічних працівників загальноосвітніх шкіл проводиться відповідно до ст. 49 Закону України «Про освіту» та регулюється діючим Типовим положенням про атестацію. Основною метою атестації є активізація творчої професійної діяльності педагогів, стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання і виховання.
   Атестація здійснюється на основі комплексної оцінки рівня кваліфікації, педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності шляхом проведення «зрізів навчальних досягнень учнів», контрольних робіт, тестування; відвідування уроків, позакласних заходів; здійснення аналізу освітнього процесу в навчальному закладі з урахуванням думки батьків та учнів.
  Атестація у навчальному закладі є неперервним процесом. Вона розпочинається у вересні з моменту опублікування наказу по школі «Про створення атестаційної комісії» і завершується у квітні поточного навчального року; завершення атестації поточного навчального року є початком атестації нового складу педагогічних працівників у наступному. Тому атестацію розглядають як складову діяльності педагогічного колективу протягом усього навчального року.
  Атестацію педагогічних працівників проводять у три основні періоди. На першому, підготовчому періоді члени педагогічного колективу ознайомлюються з основними атестаційними умовами й вимогами, що сприяє узгодженню громадської думки, запобігає майбутнім конфліктам. З цією метою проводяться інструктивно - методичні наради, засідання методичних об’єднань, профспілкові збори, виготовляються спеціальні стенди. Формується атестаційна комісія.
  Протягом другого періоду здійснюється оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників за двома комплексними показниками – узагальненими підсумками діяльності; експертною оцінкою практичної діяльності. За першим показником учитель має право представити творчий звіт, науково-методичну чи дослідно-експериментальну роботу. Другий показник включає оцінку адміністрації школи, шкільного і районного методичного об’єднання, учнів і батьків, одержану на основі діагностування педагогічної діяльності, уточненого і скорегованого атестаційною комісією.
 На третьому, заключному етапі здійснюється фіксація результатів роботи вчителя, встановлюється кваліфікаційна категорія, присвоюється педагогічне звання.
    Атестація педагогічних працівників є обов’язковою і здійснюється, як правило, один раз на п’ять років.


Перелік нормативно-правових актів
з питань атестації педагогічних працівників
Роз’яснення щодо атестації педагогічних працівників
у 2022 - 2023 навчальному році

     Атестація педагогічних працівників у 2022 - 2023 навчальному році проходитиме відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року №930 “Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників” (із змінами і доповненнями, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 20.12.2011 року № 1473 та від 08.08.2013 року № 1135).
    У зв’язку із введенням в дію нового Закону України “Про освіту” надаємо роз’яснення щодо застосування окремих статей цього Закону стосовно організації та проведення атестації педагогічних працівників.
   Зокрема, стаття 50 Закону України “Про освіту” визначає атестацію педагогічних працівників як систему заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
  Відповідно до пункту 3 цієї статті за результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України (постанова КМУ від 23 грудня 2015 року №1109 “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників та порядку їх присвоєння”).

Педагогічний працівник визнається таким, що відповідає займаній посаді, якщо: 
- має освіту, яка відповідає вимогам, визначеним нормативно-правовим актам у галузі освіти;
- виконує посадові обов’язки у повному обсязі;
- пройшов підвищення кваліфікації.

   Відповідно до зазначеної вище постанови, за підсумками атестації (пункт 6) педагогічним працівникам з освітнім ступенем магістра, присвоюються кваліфікаційні категорії (пункт 2) та педагогічні звання (пункт 3).
   Цією постановою (пункт 5) кваліфікаційна категорія присвоюється у разі призначення на посаду педагогічного працівника, на якій передбачено її присвоєння:
- особі, яка вперше призначається на таку посаду, - “спеціаліст”;
- особі, яка має науковий ступінь, - “спеціаліст вищої категорії”.
  Відповідно до пункту 2 підпункту 2 розділу XV. “Прикінцеві та перехідні положення” в останній чинній редакції від 16 січня 2016 року Закону України “Про вищу освіту”, вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повна вища освіта) після набрання чинності цим Законом прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.
   Таким чином, особам, які здобули вищу освіту на початковому (“молодший бакалавр”, “молодший спеціаліст”) та першому (“бакалавр”) рівнях вищої освіти за підсумками атестації встановлюються тарифні розряди.
  Вимоги щодо виконання посадових обов’язків педагогічних працівників визначаються Конституцією України, Законом України “Про освіту” (стаття 54 пункт 2) Кодексом законів про працю України, спеціальними законами, колективним і трудовим договорами, установчими документами закладу освіти.