.

.
........................Шановні друзі! Ми раді вітати Вас на нашому блозі!..............

Виховна та правовиховна робота закладу освіти

Виховна система школи
  




 
Виховна система нашої школи складається із багатьох компонентів, основними з яких є:
1) індивідуально-груповий (адміністрація, учні, класні керівники, вчителі-предметники, батьки тощо), важливою частиною якого є учні: з одного боку, вони – повноправні суб’єкти свого розвитку, життєдіяльності шкільного колективу, створення виховної системи, а з іншого боку – об’єкти продумано-сфокусованого і мимовільного впливу в процесі спільної діяльності, що культивується в шкільному колективі;
2) функціонально-діяльнісний виконує роль головного чинника, котрий забезпечує впорядкованість і цілісність виховної системи; містить у собі сукупність педагогічних технологій, які використовуються у навчально-виховному процесі, виховні функції, керування і самоврядування виховної системи;
3) комунікативний показує, наскільки швидко розвиваються міжособистісні стосунки, формуються індивідуальні і групові ціннісні орієнтації в умовах певного внутрішнього і зовнішнього середовища функціонування та розвитку шкільного колективу та його учнів, яке нерозривно пов’язане з визначенням місця і ролі класу у виховному процесі школи;
4) діагностико-результативний включає в себе такі елементи: критерії, показники і результативність виховної роботи; форми, методи і прийоми вивчення, аналізу й оцінки функціонування виховної системи;
5) ціннісно-орієнтований (мета, принципи виховання) є основою функціонування і розвитку виховної системи школи; спрямований на реалізацію основних завдань у виховній роботі і має своє відображення у планах виховної роботи школи та класів з охопленням всіх напрямків виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, міські заходи щодо втілення національних програм.

    Пріоритетними питаннями реалізації завдань розвитку виховної системи школи є:
- процес становлення, вивчення, розвиток виховних систем учнівських колективів;
- якісне перетворення системи виховних заходів в школі на основі принципів гуманістичного виховання;
- створення умов для розвитку особистості учня та активного включення його в діяльність та соціум;
- спрямування діяльності навчального закладу на актуалізацію гуманістичного потенціалу навчального процесу;
- актуалізацію завдань сімейно-родинного виховання;
- формування у учнів української ідентичності та дбайливого ставлення до культурної та історичної спадщини країни, сприяння розвитку національної, козацької культури, культури національних меншин;
- організацію діяльності класних керівників з виховання толерантної особистості учнів;
- оптимальне використання виховних можливостей школи, поглиблення рівня інтегративних процесів по створенню цілісного збагаченого освітнього середовища;
- психологічне забезпечення виховного процесу;
- реалізацію завдань громадянського виховання засобами включення учнів у природозахисну, екологічну, волонтерську, проектну діяльність;
- створення умов для особистісно-професійного самовизначення педагогів в гуманістичній позиції, підвищення рівня професійної компетентності педагогічних кадрів щодо реалізації завдань виховання, проектування виховної роботи в школі, впровадження психолого-педагогічних технологій саморозвитку особистості учнів;
- подальший розвиток спорту, туризму, органів учнівського самоврядування, прес-центру, інтелектуального руху в школі.

    Головним завданням по реалізації шкільної Програми “Виховання” вважається організація виховної діяльності з учнями за напрямками визначеними Програмою:
- “Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави”,
- “Ціннісне ставлення до людей”,
- “Ціннісне ставлення до природи”,
- “Ціннісне ставлення до мистецтва”,
- “Ціннісне ставлення до праці”,
- “Ціннісне ставлення до себе”,
- “Ціннісне ставлення до свого фізичного “Я”,
- “Ціннісне ставлення до свого психічного “Я”,
- “Ціннісне ставлення до свого соціального “Я”.

    Отже, виховна система передбачає формування комунікативного, інтелектуального, морального, естетичного і фізичного потенціалу кожного учня, який має володіти цілісною системою знань про навколишній світ, практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами та методами самопізнання та саморозвитку, ціннісним ставленням до себе, соціуму та навколишнього середовища.


Правовиховна робота закладу освіти

« Виховання  - велика справа, вона вирішує долю людини
                                                                                  В. Белінський

     Молодь живе майбутнім: завжди мріє, забігає наперед, будує грандіозні плани та проекти. Саме в лавах теперішньої молоді перебувають ті, хто завтра стане біля керма держави: депутати, державні мужі, президенти, науковці, великі педагоги, лікарі, інші провідні спеціалісти. На них лежить відповідальність за долю українства.
    Якою потрібно бути людиною, щоб вона могла тримати руку на пульсі історії і вирішувати долі інших людей, вести за собою народ України?
     Сучасний світ потребує людини з високим рівнем загальної культури, людини «успішної», «ефективної», здатної швидко орієнтуватись і приймати рішення в складних обставинах, у критичних ситуаціях, людини, яка вміє долати власний егоїзм, вміє спілкуватись, розуміти, поважати думки інших…
     Однією з основ складових системи підготовки підростаючого покоління є його правове виховання. Саме правова культура забезпечує розуміння функціонування політичної та правової системи в країні.
    Важливою проблемою сьогоднішнього суспільства є виховання у громадян поваги до закону, прав людини, небайдужого ставлення до порушення законності правопорядку. А досягти очікуваних результатів можна знову ж таки через правове виховання.
     Правова освіта є невідємною частиною системи освіти. Керуючись у своїй роботі Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенцією про права дитини, педагогічні працівники  ЗЗСО І - ІІ ступенів с. Боневичі працюють над створенням зрілої особистості – громадянина України. До роботи залучені класні керівники, вчителі – предметними, соціальний педагог, адміністрація школи, органи учнівського самоврядування.
     Класні керівники постійно проводять бесіди, диспути, виховні години, круглі столи, конференції, години спілкування .
 Зокрема:
-          « Мої права в моїй школі»;
-          « Право на освіту та отримання професії»;
-          « Відповідальність підлітків за  свої вчинки»;
-          « Право і закон»;
-          « Твоє майбутнє – в твоїх руках»;
-          «  Це твоє життя ! Борись за нього!»;
-          « Скажи « Ні!» вживанню наркотиків»;
-          «Суд над наркотиками»;
-          «Куріння шкодить здоровю»;
-          «Підлітки і вулиця»;
-          « Ми оголошуємо війну СНІДУ»;
-          « Курити чи ні ?».
    Учні 3 – 9 класів 100% охоплені гуртковою роботою. Також в школі проходять тижні, декади, місячники правових знань. У рамках тижнів та декад класними керівниками проводилися бесіди, круглі столи, зустрічі з правоохоронними органами, працівниками соціальних служб.
   Також  класними керівниками  залучаються дільничі інспектори поліції до проведення батьківських зборів, конференцій, виступів з лекціями перед учнями, а також індивідуальних бесід з метою профілактики правопорушень серед учнів школи. Постійно класні керівники ведуть розяснювальну роботу щодо попередження узалежнень (нікотинових, алкогольних, наркотичних). Так, класний керівник 9 класу Олександра КІТ провела відкриту виховну годину на тему: «Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене зі собою»;  Класний керівник 8 класу Олександра ШОСТАК  провела інтелектуальну гру «Здоров’я – це життя»; Класний керівник 7 класу Олександра ГИЗ – круглий стіл  «Мені не однаково… А тобі?»; Класні керівники 5 та  6 класів Світлана АНДРУСИШИН та Павло ПЕТРИК - спільну виховну годину «Не втомлюймось жити»; Класні керівники 1 - 4 класів Оксана ЯКОШЕВСЬКА, Тетяна КУРИЛО, Галина ГЕМЗА та Марія КОСТРИК спільно провели конкурс малюнка  «Права та обов’язки дітей», а також бесіди, уроки – подорожі "У країну права" та ін.
        У школі діє рада профілактики правопорушень. Один раз у місяць проводяться засідання ради, де заслуховуються учні, які порушують правила поведінки, а також розглядаються різноманітні питання, а зокрема: закріплення за учнями схильними до правопорушень, наставників з числа педагогів; проблеми працевлаштування випускників школи; організація батьківських зборів; проблеми правильного використання учнями вільного часу тощо. Кожне з цих питань потребує клопіткої роботи, координації всіх служб школи, зв’язку з державними органами і суспільними організаціями. Робота ради з питань профілактики правопорушень, яку очолює вчитель історії та правознавства Павло ПЕТРИК, контролюється директором школи. Члени ради допомагають класним керівникам організовувати проведення лекцій (щомісяця) про вплив алкоголю, наркотиків на фізичне та соціальне здоров’я підлітка, а також лекторію (двічі на семестр) «Закон і ми». Членами ради проводяться рейди-перевірки по відвідуванню учнями школи, використання вільного часу. Спільно із соціальним педагогом школи  проводяться тренінгові заняття для батьків «Алкоголь і  сім`я», «Шкідливі звички – наслідування негативної поведінки батьків». 
 Також практикуємо проведення засідань ради профілактики спільно з учнівським самоврядуванням.
Як результат, така робота дає свої результати. Окрім цього члени учнівського самоврядування постійно слідкують за відвідуванням учнями школи. Кожного місяця проводяться підсумки на загальношкільних лінійках. У школі оформлено стенди «Правова і профілактична робота» , « Конвенція ООН про права дитини».
             У школі сплановані заходи щодо профілактики наркоманії, алкоголізму, тютюнопаління серед учнів на 2022 – 2023 н.р., заходи щодо запобігання торгівлі, експлуатації та жорстокого поводження з дітьми на 2022 – 2023 н.р.
     Директором школи постійно заслуховується питання правовиховної роботи на нарадах при директорові та заступнику директора з НВР, педагогічних радах, видаються накази.
      Досягненням  ЗЗСО І-ІІ ступенів с. Боневичі є те, що ні одна дитина не стоїть на обліку в поліції. Це, звичайно, заслуга класних керівників і всього педагогічного колективу, які велику увагу приділяють правовому вихованню.
      Отже, основними напрямками роботи в школі по попередженню правопорушень є:
-          постійний облік відвідування учнями школи;
-          засідання ради профілактики;
-          робота органів учнівського самоврядування;
-          впровадження у виховний процес шкільної програми виховання;
-          формування навичок здорового способу життя дітей та підлітків;
-          формування навичок правової культури шляхом усвідомлення, засвоєння та дотримання положень статуту навчального закладу, правил поведінки для учнів, залучення до участі в гуртках, конкурсах, олімпіадах, проведення декад, тижнів правових знань.