.

.
........................Шановні друзі! Ми раді вітати Вас на нашому блозі!..............

Річний звіт про діяльність закладу освіти

2021 - 2022 навчальний рік






2020 - 2021 навчальний рік














































2019 - 2020 навчальний рік


1. Загальна інформація про школу. 
  ЗСШ І-ІІ ступенів с. Боневичі є комунальною власністю Новоміської сільської ради ОТГ Львівської області. Управління та фінансування здійснюється відділом з питань освіти та культури Новоміської сільської ради ОТГ, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1947 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 0,60 га. У 2019-2020 навчальному році працювало 16 педагогічних працівників та 4 працівники з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 61 учень, які навчались у 9 повних класах. Середня наповнюваність класів становила 6,5 учня. 

2. Кадрове забезпечення. 
   У 2019 - 2020 навчальному році штатними працівниками ЗСШ І-ІІ ступенів с. Боневичі була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педагогічних працівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 100 % педагогів школи володіють навичками роботи з комп’ютером. Перспектива в освіті така, що через кілька років вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. 
  За результатами атестації 2019 – 2020 н.р. вісім учителів школи мають вищу кваліфікаційну категорію, три вчителі мають І кваліфікаційну категорію, два вчителі має ІІ кваліфікаційну категорію, один вчитель має кваліфікаційну категорію “Спеціаліст”, два вчителі – 11 тарифний розряд ЄТС, що говорить про значний досвід колективу, двом вчителям присвоєно педагогічне звання «Старший учитель». У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд: середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 18 год. на тиждень. 

3. Методична робота. 
   У школі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. В цьому навчальному році педагогічний колектив працював згідно перспективного та річного планів над проблемою «Удосконалення уроку як основної форми навчально – виховного процесу». Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі школи. 
  До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають вищу та першу кваліфікаційні категорії. Вони є керівниками шкільних, методичних об’єднань, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання тощо. Результативною була робота всіх методичних об’єднань. Учителі проводили відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи з проблем, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів школи оцінюється хорошими показниками. 
  Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. 
   Протягом 2019 – 2020 навчального року в школі значна увага приділялась вивченню досвіду роботи вчителів, які підлягають черговій атестації. За результатами проведеної роботи підготовлено характеристики і атестовано вчителів: Кострик М.Я. – вчителя початкових класів, Фартушка А.І. - вчителя математики та фізики. 
   Педагоги школи активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. 
  Учителі школи постійно підвищують свою фахову майстерність. Протягом навчального року педагогічні працівники та учні школи мали змогу користуватись мережею Інтернет. 
 У навчальному закладі функціонує невеличкий комп’ютерний клас, де встановлено 5 комп’ютерів та 2 ноутбуки. У школі є діюча мережа Інтернет та Wi – Fi передавання даних, якими активно користуються як учні, так і вчителі. 98% вчителів у своїй роботі активно використовують ІКТ та технічні засоби навчання (комп’ютери та мультимедійну систему). 
  Директором школи особисто контролюється робота шкільного блогу. На блозі представлена управлінська діяльність, навчальна, виховна, методична робота тощо, сторінка з історії школи, шкільне життя. Блог постійно оновлюється та розробляється. 

4. Навчальна діяльність учнів. 
  Протягом 2019 - 2020 навчального року робота педагогічного колективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2019 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 7 учнів. 
  
5. Результати ДПА за 2019 - 2020 навчальний рік. 
  У 2019 – 2020 році у ЗСШ І-ІІ ступенів с. Боневичі державна підсумкова атестація учнів 4 класу та 9 класу не проводилась у зв'язку із загальнонаціональним карантином (Наказ відділу з питань освіти та культури Новоміської сільської ради від 09.04.2020 року № 01 – 06/51 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів закладів загальної середньої освіти Новоміської ОТГ, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти в 2019 – 2020 навчальному році» та наказ по школі від 09.04.2020 року № 20 Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів ЗСШ І – ІІ ступенів с. Боневичі, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти в 2019 – 2020 навчальному році).
    В цілому, учні 9 класу успішно завершили навчання та були випущені зі школи. Приємним є той факт, що дві учениці 9 класу (Дукаль Вікторія та Прокоп'як Руслана) закінчили школу із Свідоцтвом з відзнакою. 

6. Виховна та позакласна робота. 
  Виховна робота школи базується на таких пріоритетних напрямках: виховання учнів на патріотичних традиціях українського народу, ціннісно-орієнтована діяльність, превентивне виховання, формування здорового способу життя, фізичне виховання, моральне здоров’я, трудове виховання і професійна орієнтація, родинне виховання. З усіх напрямків виховання складено план роботи, над виконанням якого працював педагогічний колектив протягом 2019 – 2020 н.р. 
  Завдання вчителів – допомогти дитині пізнати і розкрити себе, спонукати її до діяльності, яка б дозволяла вступати в реальні відносини з оточуючим світом. Тому протягом останніх років проводимо виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні та нетрадиційні форми і методи. 
  У школі діє учнівське самоврядуваня – загальношкільне братство «Цвіт України». Складено план роботи, проводилися конференції, засідання ради братства, навчання активу, організовуються різноманітні заходи та проводяться акції. Оформлено методичний куток на допомогу класному керівнику, де зібрано методичні рекомендації, інформаційну літературу, сценарії виховних заходів. 
  У школі працює методичне об’єднання класних керівників. Робота планується згідно вимог, тематика засідань методоб’єднання підбирається відповідно до тих завдань, які стоять перед колективом. 
 Особлива роль у школі приділяється національно-патріотичному вихованню. З метою формування національної свідомості проводяться заходи, присвячені пам’ятним датам: УПА, ЗУНР, героям Крут, борцям за волю і незалежність України, героям Небесної Сотні та воїнам АТО, визначним діячам культурного та політичного життя. Цікаво проходять заходи з виховання школярів у дусі пізнання, збереження і розвитку національних традицій: Свято Миколая, День матері, відзначення Різдвяних та Великодніх свят тощо. 
  Одне з найвагоміших питань у роботі школи – це питання духовно-морального виховання. Майбутнє держави, на нашу думку, залежить від духовного виховання, від того, як прищеплені і розвинуті у молодих людей моральні почуття, духовність, правдивість, міцні переконання. Змістовно проводяться уроки християнської етики, де діти навчаються основ християнської моралі, внутрішньої духовної культури, норм та правил культурної поведінки. 
  У 2019 – 2020 н.р. школа працювала над розвитком художньо-естетичної освіченості та вихованості дітей, формуванням естетичної культури. Для впровадження даних цілей в школі працювали 4 гуртки: Літературна студія (керівник Кіт О.М.), вокальний «ДоРеМійка» та туристсько - краєзнавчий «Мандрівники» (керівник Фіялович О.М.), математичний «Цікава математика» (керівник Шостак О.Р.). 
  
7. Правовиховна робота. 
  Правова освіта є невід’ємною частиною системи освіти. Керуючись у своїй роботі Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Конвенцією про права дитини, педагогічні працівники ЗСШ І-ІІ ступенів с. Боневичі у 2019 – 2020 н.р. працювали над створенням зрілої особистості – громадянина України. До роботи були залучені класні керівники, вчителі – предметними, адміністрація школи, органи учнівського самоврядування. 
  Питання правового виховання розглядалися на педагогічних радах, нарадах при директорові та заступникові з НВР. Протягом 2019 – 2020 н.р. в школі працювала рада профілактики, на засіданнях якої вирішуються актуальні питання шкільного життя. Класні керівники на виховних годинах, індивідуальних бесідах проводили правороз’яснювальну роботу. Правові знання допомагають школярам усвідомлювати свої вчинки і поведінку та оточуючих, вчать жити у колективі. Проводилися тижні правових знань, зустрічі з працівниками правоохоронних органів та Кримінальної поліції у справах неповнолітніх, які проводили бесіди з профілактики правопорушень. 
  Між учнями 7 - 9 класів проведено брейн - ринг “Чи знаєте Ви, що…”. Адміністрацією школи, разом з класними керівниками, проводилися рейди “Канікули”, “Урок”, під час яких перевіряються місця збору неповнолітніх. 
  Питання відвідування учнями школи систематично виносилися на наради при директорові та заступникові з НВР. Ведеться книга обліку пропущених занять. 
  На даний момент всі учні шкільного віку на території, що обслуговується школою, охоплені навчанням. 
  Питання Комплексної програми профілактики злочинності на 2019 – 2020 н.р., Державної програми подолання дитячої безпритульності розглядались на педрадах школи та нарадах при директорові. 
  Результатом виконання Єдиної комплексної правоохоронної програми в школі є те, що на даний момент на внутрішкільному обліку не перебуває жоден учень. 
   У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- лекції, бесіди на правову тематику;
- анкетування;
- зустрічі з працівниками правоохоронних органів ( дільничий інспектор );
- уроки правознавства;
- тиждень правознавства.
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;
- відвідування проблемних сімей вдома.

8. Дошкільна освіта 
   Протягом 2019 – 2020 н. р. при школі діяла дитяча група з короткотривалим режимом роботи у якій охоплено навчанням 9 дітей 5-ти річного віку (100%). 
  В організації навчально-виховного процесу вихователь керувалася Законом України "Про дошкільну освіту", "Базовим компонентом дошкільної освіти", програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт", програмою виховання та навчання дітей від 2-х до 7-ми років. 

9. Соціальний захист. 
   Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить: 
- діти-інваліди - 1 учень; 
- діти, з малозабезпечених сімей – 20; 
- діти з багатодітних сімей – 10.
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. 

10. Профорієнтаційна робота. 
  Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у нашій школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють позакласні виховні заходи. 
 В школі виготовлено і розміщено стенди “Обери професію”. Проводилися зустрічі учнів з представниками різних технікумів, ПТУ. 

11. Співпраця з батьками. 
   Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Батьки регулярно відвідують загальношкільні заходи і слідкують за порядком, та поведінкою учнів. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень. 
  Співпраця колективу школи з батьками проявляється і в допомозі батьків в покращенні умов навчання в школі: проведення ремонтів, благоустрої території, проведенні щомісячних ярмарок для збору коштів на потреби школи та ін. 

12. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників 
  Медичне обслуговування учнів школи організовано відповідно до нормативно-правової бази в Добромильській поліклініці, а профілактичний огляд здійснювала фельдшер ФАПу с. Боневичі – Рочняк Г.С. Нею організовано систематичне та планове медичне обслуговування учнів, що забезпечувало профілактику дитячих захворювань. 
  Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок Добромильської ЦРЛ у школі формуються уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Класні керівники ведуть листи здоров’я учнів. 
 Медичне обслуговування працівників школи організовано на базі Добромильської та Старосамбірської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком. 
 Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» ( ст. 25), «Про загальну середню освіту» ( ст. 22 ), «Про охорону дитинства» ( ст. 5 ), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1 – 4 класів забезпечуються безкоштовним одноразовим харчуванням (буфетна продукція). 
  У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом. 

13. Організація харчування 
  Важливою складовою здоров’язберігаючого середовища є організація харчування учнів. У 1 - 4 класах у 2019 - 2020 н.р. охоплені буфетним харчуванням за кошти Новоміської сільської ради ОТГ – 30 учнів. Харчування проводилося приватним підприємцем Подоляк Л.Р. (смт. Нижанковичі). Вартість харчування – 9.00 грн. 

14. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності. 
  Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів і організації навчально-виховного процесу та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначений відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі заступник директора з НВР Литвин М.О. 
  На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів, класними керівниками проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщенні школи розміщено кілька стендів з безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові. 
  Щорічно питання охорони праці та безпеки життєдіяльності перевіряються державним інспектором Держгірпромнагляду у складі комплексної перевірки навчальних закладів району. 
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в школі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Результатом цієї роботи є те, що за 2019 – 2020 н. р. у школі не зафіксовано жодного випадку травматизму серед учнів та працівників. 

15. Фінансово-господарська діяльність. 
   Фінансування потреб школи проводиться бухгалтерією відділу з питань освіти та культури Новоміської сільської ради ОТГ. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати працівникам школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії та харчування учнів. 
  Будівля школи прийнята в експлуатацію досить давно. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. 
  Минулого літа силами і коштом працівників школи, батьків та спонсорів було проведено поточний ремонт приміщення. Система опалення школи знаходиться у доброму стані і не потребує ремонту. 
  Більшість меблів у школі експлуатуються по 30 і більше років, тому вони потребують постійного ремонту і реставрації. Протягом року, регулярно проводився їх ремонт. 
  Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. 
  Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках вчителями та техперсоналом школи висаджено квіти, які протягом літа будуть доглядатися працівниками, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Біляться огорожа та бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. 
  
16. Управлінська діяльність. 
  Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи. 
  У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти Львівської ОДА, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дало можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно ознайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. 
  Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимальну трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення стану викладання предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників учнів, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів. 
  Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом.